The Fooo News

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Novell Del 20

Av The Fooo News - 8 augusti 2013 22:59

Här kommer den efterlängtade delen.



Senast: "Babe det är inte så länge. Jag kommer ju tillbaka till dig sen!" Jag känner mig ledsen. Min fina Ogge ska bort. Linnea kommer vara upptagen med Felix, alltså kommer jag ensam.

"Du, ska vi gå och lägga oss?" Säger jag för att byta ämne. Han reser på sig och drar med mig upp till hans rum. Vi byter om och somnar båda ganska fort.



 

Nellies perspektiv: Två dagar senare: Ogge och Omar åkte till Göteborg imorse. Jag följde med till tågstationen och gav Ogge en sista kyss innan de for iväg. Gud vad jag kommer sakna honom. Resten av dagen spenderar jag hemma i soffan. Plötsligt lyser skärmen på min mobil upp.

"Heey Nellie, skulle du vilja hitta på något idag? " Sms:et var från Oscar. Ja varför inte? Jag har ju ändå inget annat för mig!

"Ja det skulle vara kul!" Skickar jag iväg.

"Jag hämtar upp dig om en halvtimme!" får jag som svar. Jag går in i mitt rum och sätter mig på sängen. Jag fyller i min mascara lite och borstar snabbt igenom håret. En liten stund senare plingar det på dörren. Jag skyndar mig till dörren.

"Heeeey Oscar!" Säger jag glatt. "Heeeey!" Han ler stort och ger mig en kram.

"Så vad vill du göra?" Frågar jag.

"Ska vi dra till Gröna Lund?"

"Jaaaaaaaaaaaaaa!" Säger jag och skuttar högt. Han skrattar och börjar gå mot mopeden som står parkerad utanför. Jag tar min väska och låser sedan dörren.

Vi åker till Gröna Lund och spenderar hela vår eftermiddag tillsammans där.

 

Linneas perspektiv:

Jag vaknar hemma hos Felixav att min mobil ringer, det är mamma.

"Hallå" svarar jag men försöker låta som att jag varit vaken ett tag, klockan är ju ändå 2.

"Hej, hur mår du? Har du det bra i Stockholm"

"Ja jag mår jätte bra, jag är hemma hos Felix nu och Nellie är hemma hos sig tror jag"

"Jasså och vem är Felix då" säger hon retsamt i telefonen.

"Nej jag ville bara höra hur det var med dig och kolla så att allt var bra" säger mamma och sedan avslutar vi samtalet.

Jag kollade på Felix som fortfarande låg och sov, han är så söt när han sover. Jag flyttar mig närmare honom och går emot han för en kyss. Jag ska precis kyssa honom när han shänder flyger upp och drar ner mig.

"Trodde du att jag sov" Skrattar Felix och håller om mig.

"Fy vad du skräms! Jag trodde du sov"

Han kysser mig försiktigt på läpparna och sätter sig sedan upp. Han går ut i köket och öppnar kylen.

"Ska vi göra pannkakaor" skriker han från köket.

"Ja! " skriker jag tillbaka och går ut i köket.

Vi börjar plocka fram alla ingredienser, jag går mot kylen för att hämta mjölken.

"Hallå Felix ni har ingen mjölk" säger jag och håller upp ett tomt mjölkpaket.

Han suckar lätt och kollar på mig. Vi bestämmer att vi ska gå till Ica som ligger en bit bort för att köpa mjölk. Vi sätter på oss skorna och går ut, den här gången struntar vi i mopeden och går. Vi går på kanten av en bilväg eftersom trottoaren är på andra sdan, jag går bredvid Felix och håller honom i handen. Jag tar upp mobilen med andra handen och låser upp den. Jag hade 1 oläst meddelande från Omar.

"Hej, Jag saknar dig. Jag vet att du och Felix är tillsammans igen men vi kan väll fortfarande va vänner. Det vore kul om du ville komma ner hit till Göteborg några dagar, vi skulle kunna gå på Liseberg eller hitta på något annat kul."

Jag ser att Felix försöker läsa vad det står på smset så jag trycker ner det.

"Jag ska bara ringa ett samtal" säger jag och släpper Felix hand. Jag stannar upp och ber Felix fortsätta. Jag tar upp Omar i telefonboken och ringer honom.

 

"Hallå" hör jag honom svara

"Hej det är Linnea, det skulle vara jätte kul om vi kunde komma ner till Göteborg några dagar. Men jag tar med mig Nellie då så inte Ogge behöver känna sig ensam"

"Ja vad roligt! Det går ett tåg om 2 h från Stockholm, ta det så är ni här lagomt så vi hinner gå på Liseberg"

"Ja jag ska bara ringa Nellie, men du säg inget till Felix"

"Nej då jag lovar"

Vi lägger på och jag ringer upp Nellie och berättar. Hon berättar vad som hänt för Oscar och han kör hem henne och sedan till stationen.

"Jag har våra saker kom till stationen jag väntar där"

Skickar hon på sms. Jag läser smset och ringer sedan Felix.

"Hej älskling, vart är du. jag står i kassan nu" svarar han

"Hej, du jag mår inte så bra. Jag åker hem till Nellie och lägger mig. Men jag ringer när jag känner mig bättre"

"Nej vad tråkigt. Jag som hade tänkt att vi kunde hitta på något ikväll, men vill du att jag ska köra hem dig" frågar han

"Nejdå det går bra. Hejdå älsklar dig"

Vi lägger på och jag springer mot stationen.





 
 
Ingen bild

Sofia

9 augusti 2013 00:21

ÄNTLIGEN HAR DEN UPPDATERAS!!! :D

 
Ingen bild

Julia

9 augusti 2013 09:32

Jättebra verkligen!:) skriv mer nu!!

The Fooo News

9 augusti 2013 10:23

Tack så mycket! Det kanske kommer mer ikväll! /Nellie

 
Ingen bild

Erica

10 augusti 2013 08:54

Hej , asså du är så sjukt duktig på att skriva asså vill bara läsa mer och mer, om du gör ett slut på den här så gjärna en nr 2. A i svenska eller? / Erica

 
Ingen bild

Emma

12 augusti 2013 08:03

åh så himla spännande!!! :)

 
Ingen bild

anonym

13 augusti 2013 15:27

jätte bra meeeeer

 
Ingen bild

Ida

13 augusti 2013 20:08

När kommer nästa?

 
Ingen bild

Matilda

14 augusti 2013 17:18

Kan inte ni börja svara på frågor snart? Snälla!! Jag dör här framför skärmen... Era noveller är sjukt bra.. Det blir bara mer och mer spännande för varje gång. Jag kan läsa dom om och om igen. Just repeat! Men snälla kan ni börja svara på frågorna! Hela bloggen är bra! Tacksam för svar!

Matilda

The Fooo News

14 augusti 2013 21:10

Tack för dom fina orden!
Jo vi kan börja svara på frågorna! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av The Fooo News - 13 december 2013 23:16

Ska ni på Musikhjälpen imorgon?   killarna kommer stå i glasburen klockan 13.00 imorgon.   Allt går att se på Svtplay eller P3 ...

Av The Fooo News - 29 november 2013 15:08


Vill ni vinna ett signerat kort från någon utav killarna? Va med i tävlingen på thefooonews.se ...

Av The Fooo News - 28 november 2013 20:44


Många av er läser fortfarande den här bloggen, men vill ni ha mycket bättre uppdatering och roliga tävlingar med grymma priser tycker jag ni ska gå in på thefooonews.se Vi är samma användare plus 2 nya och uppdaterar mycket mer nu ...

Av The Fooo News - 23 november 2013 19:29


Tävling på nya bloggen!   Thefooonews.se      

Av The Fooo News - 22 november 2013 23:00


Vi har bytt bloggportal men flyttat vår domän dit så den kommer fortfarande heta thefooonews.se   bloggen hittar du HÄR   Det kommer komma upp många nya saker där så håll er uppdaterade ni vill inte missa de ;)     ...

NY BLOGGPORTAL!

Vi har flyttat bloggen till blogg.se nu

 

Inläggen är flyttade osv så gå in på Thefooonews.se och kolla!

 

Var med i tävlingen vi har också ;)

 

 

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

About

Gruppen består av

 

Felix Sandman 1998 15 år

     

 

Oscar (Ogge) Molander 1997 16 år

   

 

Omar Rudberg 1998 15 år

     

 

Oscar Enestad 1997 16 år

  

 

The Fooo bildades i December 2012 och har under bara ett halv år fått flera tusen tals fans.

 

22-24 April  var dom förband år Justin Bieber

 

12 Juli Sommarlovs morgon i Svt

 

17 Augusti Sommarkrysset i Tv4

 

20 September Fredagkväll Med Malin i SvtB + plattan

 

11 Oktober Mix Megapol

 

11 Oktober Världens Barn Galan i Svt

 

1-3 November Mini Turné

 

 

 

Följ dem här

     

 

Dom har 7 låtar släppta totalt

 

 

Kangaroos

Man Over Board

Troublemaker

The Link Up

Build A Girl

Freestyler ( Cover )

Fridays Are Forever

 

 

 

 

Fråga något så svarar vi! :D

210 besvarade frågor

Instagram

Ska ni på Idol Finalen?
 Ja
 Nej
Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

  

gshg

Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards