The Fooo News

Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Novell Del 26

Av The Fooo News - 7 november 2013 21:48

Senast: Vi hoppar in i Wilnurs bil och hon lämnar av oss på stationen. Vi har lite tid över så vi passar på att köpa med oss lite mat som vi kan äta på tåget. Tåget kommer in på spår 3 och vi kliver på. Jag sätter på längst in mot fönstret och Ogge bredvid mig.


Nellies perspektiv:

Det ska bli skönt att komma hem till stockholm igen. Ogge sitter bredvid mig och lyssnar på musik och jag har mitt huvud lutat mot honom.

Plötsligt vänder han sig ner mot mig.

"Vill du lyssna med mig?" Säger han och ler.

"Visst"

Han ger mig ena hörluren och sätter sedan igång musiken igen. Han spelar lugn musik vilket gör mig så trött att jag efter en kort stund somnar.


Några timmar senare vaknar jag igen, musiken spelas fortfarande men nu mycket lägre än förrut. Men jag hör ändå vilken låt det är. "Perfect Two" Med Auburn.

Jag börjar sjunga med. "You Can be the Prince and i Can be your princess"

Ogge kollar på mig och ger mig en mjuk kyss.

"Cause You're the Apple to My Pie"

Börjar Ogge sjunga.

"You're the straw to My berry" fortsätter jag.

Vi bryter ut i en skrattattack och alla på tåget ger oss konstiga blickar.

Plötsligt tar Ogge sin hand bakom min nacke och för mitt huvud närmare hans så att våra läppar möts igen.


"Tåget ankommer till Stockholm om cirka 5 minuter" hörs en kvinnlig röst säga i högtalarna.


Jag tar upp min telefon och skickar iväg ett sms till Linnea där de står att vi snart är framme.

Hon svarar efter någon minut.

"Vi ses hemma hos Felix vid halv 9, puss"


Jag svarar okej på hennes sms, och så fort jag hunnit skicka iväg sms:et kommer tåget in på stationen.

Ogge stänger av musiken och vi tar fram våra väskor som ligger på en hylla i taket. Vi släpar ut dom ur tåget och går bort från tåget in mot tc.

"Jag ska bara gå på toa" säger jag och lämnar mina väskor vid Ogge.

Jag letar fram en tia och skyndar mig in. Det var nästan inga människor där alls så jag skyndar mig. När jag kommer ut igen kollar jag mig i spegeln och fixar till håret lite, när jag kommer till spärren där man går ut ser jag Ogge sitta på en bänk rakt framför utgången. Jag går emot han med öppna armar för att krama honom när jag kommit halvvägs ser jag att han pratar i telefon, jag bryter av och tar mina väskor. Ogge reser sig upp och tar sina saker men fortsätter prata, jag kollar på honom och visar att jag tycker han ska lägga på nu. Han undviker min blick och fortsätter prata.

" Men hallå? " säger jag och stannar

" vad? " säger han och lyfter bort luren från örat

"Hade du tänkt prata i telefon hela dagen eller?"

"Åå" han plaserar luren mot örat igen

"Melissa jag ringer dig ikväll kan inte prata nu"

Melissa?! Vem fan är Melissa!! Jag försöker att inte tänka på det utan på att vi äntligen är hemma igen!


Eftersom vi har så mycket packning så tycker båda vi ska ringa en taxi. Jag letar fram numret till Stockholm taxi.

Taxin är beställd och ska vara på plats inom 2 minuter.

“ Vänta här “ skriker Ogge medans han är påväg mot McDonalds

Han kan ju inte springa iväg nu! Taxin är ju här snart. Jag släpar med mig väskorna mot Donken och ser Ogge i kön. Ska han köpa mat nu? Det hinner han inte! Jag ska precis skrika till honom att han måste skynda sig när jag ser tjejen som kastar sig i hans armar.

 
 
Ingen bild

Emelie

9 november 2013 14:23

Skriv mer. Kan inte vänta tills nästa kappitell. Du är jätte duktig på att skriva. Kram <3

The Fooo News

9 november 2013 20:57

Åå tack så mycket!

 
Ingen bild

foooer

17 november 2013 12:19

är novell 28 uppe än vill så hjärna läsa den NUUU ni e så himmla duktiga på de ni gör er blogg är den bästa ever :* <3

The Fooo News

17 november 2013 12:38

Awe, tack så hemskt mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av The Fooo News - 13 december 2013 23:16

Ska ni på Musikhjälpen imorgon?   killarna kommer stå i glasburen klockan 13.00 imorgon.   Allt går att se på Svtplay eller P3 ...

Av The Fooo News - 29 november 2013 15:08


Vill ni vinna ett signerat kort från någon utav killarna? Va med i tävlingen på thefooonews.se ...

Av The Fooo News - 28 november 2013 20:44


Många av er läser fortfarande den här bloggen, men vill ni ha mycket bättre uppdatering och roliga tävlingar med grymma priser tycker jag ni ska gå in på thefooonews.se Vi är samma användare plus 2 nya och uppdaterar mycket mer nu ...

Av The Fooo News - 23 november 2013 19:29


Tävling på nya bloggen!   Thefooonews.se      

Av The Fooo News - 22 november 2013 23:00


Vi har bytt bloggportal men flyttat vår domän dit så den kommer fortfarande heta thefooonews.se   bloggen hittar du HÄR   Det kommer komma upp många nya saker där så håll er uppdaterade ni vill inte missa de ;)     ...

NY BLOGGPORTAL!

Vi har flyttat bloggen till blogg.se nu

 

Inläggen är flyttade osv så gå in på Thefooonews.se och kolla!

 

Var med i tävlingen vi har också ;)

 

 

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

About

Gruppen består av

 

Felix Sandman 1998 15 år

     

 

Oscar (Ogge) Molander 1997 16 år

   

 

Omar Rudberg 1998 15 år

     

 

Oscar Enestad 1997 16 år

  

 

The Fooo bildades i December 2012 och har under bara ett halv år fått flera tusen tals fans.

 

22-24 April  var dom förband år Justin Bieber

 

12 Juli Sommarlovs morgon i Svt

 

17 Augusti Sommarkrysset i Tv4

 

20 September Fredagkväll Med Malin i SvtB + plattan

 

11 Oktober Mix Megapol

 

11 Oktober Världens Barn Galan i Svt

 

1-3 November Mini Turné

 

 

 

Följ dem här

     

 

Dom har 7 låtar släppta totalt

 

 

Kangaroos

Man Over Board

Troublemaker

The Link Up

Build A Girl

Freestyler ( Cover )

Fridays Are Forever

 

 

 

 

Fråga något så svarar vi! :D

210 besvarade frågor

Instagram

Ska ni på Idol Finalen?
 Ja
 Nej
Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

  

gshg

Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards