The Fooo News

Alla inlägg den 18 juli 2013

Av The Fooo News - 18 juli 2013 22:49

Här är några av Felix senaste videor från Vine.



Av The Fooo News - 18 juli 2013 21:28

Senast:
Felix perspektiv:
Tänk om jag aldrig mer få se henne, tänk om hon dör där inne! Vi sitter på varsin stol alla 3, ingen säger något alla sitter i sina egna tankar. När klockan börjar närma sig 03.00 kommer en sjuksköterska ut från rummet där Linnea ligger. Hon ställer sig framför oss och berättar att...




Nellies perspektiv
"Linnea har råkat ut för en rejäl hjärnskakning!"
"Kommer hon bli okej?!" Säger Felix. Han reser sig upp förväntansfullt.
"Ja, men hon måste stanna här i några dagar innan hon får åka hem igen." Säger sköterskan med ett stelt leende.
Felix springer mot mig och ger mig en lång kram.Jag kramar honom tillbaka.
"Hon har precis vaknat upp, ni kan gå och hälsa på henne nu"
Felix gick in till rummet direkt.
Jag kände hur lättad jag var att Linnea mådde bra.
Jag kunde till och med pressa fram ett leende.
"Gud vad skönt att hon mår bra!" Sa Ogge plötsligt. Vi stod där själva i korridoren.
"Tack för att du hjälpte mig att inte bryta ihop." Jag gick fram och gav honom en kram. Innan jag släppte honom gav han mig en puss på kinden.
Han tog min hand i sin och så började vi gå längs korridoren, bort till Linneas rum.

Felix perspektiv:
Linnea hade precis vaknat upp.
"Heey" sa hon försiktigt när hon såg mig.
"Linnea jag är så glad att du mår bra!" Jag satte mig på stolen som stod intill sängen.
Ett litet leende kom fram på hennes läppar när jag tog hennes hand. "Jag var så orolig."
Jag kände att mina ögon börja svida.
"Felix, jag mår bra, har bara lite ont i huvudet"
"Säg till om du vill att jag ska sluta"
"Vad pratar du om Felix?"
Jag böjde mig långsamt fram och kysste hennes läppar. Hon kysste mig hårt tillbaka.
Plötsligt tryckte hon bort mig. Jag gav henne en förvånad blick.
"Tack för att du kom hit
Felix." Hon gav mig ett sånt leende som bara hon kan ge.
"Allt för dig."
Jag kysste henne igen, denna gången längre och djupare.


Ogges perspektiv:

Vi går hand i hand till Linneas rum, dörren stod öppen. Det första man ser när man kommer in är Felix som lutar sig över Linnea. De hånglar.
Jag hostar till lite.
De drar bort sina läppar från varandra.
"Aldrig får man kyssas ifred" Säger Felix generat.
Vi börjar alla skratta.
"Mår du bättre Linnea?" Frågar Nellie.
"Jag mår bättre, men är fortfarande väldigt yr när jag försöker resa på mig."
Hon försöker sätta sig upp i sängen men bestämmer sig sedan för att ligga kvar.
"Kan jag stanna här i natt?" säger Felix.
"Det finns bara en extrasäng. Nellie ville du stanna här?"
"Felix kan stanna här inatt, så kan jag sova hemma." Säger Nellie. Felix skiner upp som en sol.
"Vi måste kanske börja åka hem nu." Sa jag och tittade mot Nellie som stod bredvid mig.
Felix och Linnea var helt upptagna med att prata med varandra.
"Okej, åker vi hit imorgon också?" Hon sträcker ut sin hand mot min.
"Ja det kan vi göra." Jag tar emot hennes hand, vi säger hejdå till Linnea och Felix. De vinkar snabbt, innan de återigen börjar prata med varandra.
Vi gick ut från sjukhuset och hoppade på min moped.
"Vill du sova hos mig inatt?"
"Ja, om det är okej, mina föräldrar är inte hemma nu i helgen. Så det blir lite ensamt." Svarar hon.
Hon tar ett hårt grepp om min midja när hon känner att jag startar motorn och åker iväg.


Nellie's perspektiv:
När vi kom hem till Ogge var det helt tyst. Hans föräldrar var också bortresta över helgen.
"Jag har inget att sova i" Sa jag oroligt.
"Du kan låna nån tröja av mig om du vill?"
Han gick till sin garderob och tog fram en grå oversize T-shirt.
Jag gick in i badrummet och bytte om. Jag satte upp mitt hår i en fläta.
När jag kom ut från badrummet låg Ogge på sängen.

"Vart ska jag sova?"
"Du kan väll sova här?"
Jag la mig ner försiktigt bredvid honom. Jag kände mina ögonlock bli tyngre.
"Babe somna inte än."
"Ogge jag är trött ju."
Han kom närmare mig och gav mig en djup kyss.
"Nu får du sova."

Han la armen om mig, och sedan somna jag nästan direkt.


Felix perspektiv:

Extra sängen jag skulle sova i stod på andra sidan rummet.

"Är det okej om jag drar extrasängen närmare dig?"

"Ja eller så skiter du i extrasängen och sover uppe hos mig" säger Linnea

Jag ler mot Linnea och gå mot sängen och kryper upp bakom henne, jag lägger armen runt hennes

Av The Fooo News - 18 juli 2013 20:25

Idag när vi filmade det vi skulle ha med i vår video till tävlingen kom det först en tant och ville ha min tröja jag hade på mig för hon hade inte tid att åka och köpa en själv (?) sen kom det ett fyllo och hoppade på oss och min mobil gick sönder så kommer nte kunna uppdatera eller skriva på Novellen förens jag är i Örebro, Imorgon kväll. Jag har en dator nu men har bara internet här så det blir inte så mycket uppdatering imorgon.   

 

Av The Fooo News - 18 juli 2013 20:12

Hej vi har fått många frågor om vi kan skriva fakta om killarna och det är svårt att veta vad det är ni vill veta, så skriv alla frågor ni har om killarna tex, Oscar: favorit mat, har han några djur. Felix: vad heter hans hund, när fyller han år. osv 

Skriv namnet och sen frågan så svarar vi på alla frågor imorgon eller på lördag.   


 

Av The Fooo News - 18 juli 2013 10:29

Felix favorit mat är: Fondue
Ogges favorit mat är: Fondue och potatisgratäng
Oscar favorit mat är: Spagetti och köttfärssås
Omars favorit mat är: Enchiladas

Av The Fooo News - 18 juli 2013 00:49

Senast: Jag och Ogge går mot dörren och kollar ut vi ser en liten folksamling nere vid hamnen. Vi springer dit. Vi trycker oss fram. " LINNEA ÄR DU OKEJ?!" Jag känner hur tårarna börjar komma, jag kollar på Ogge, han ser helt förstörd ut.
"RING AMBULANS" skriker Nellie.
Ogge tar fram mobilen och ringer.
Jag sätter mig på marken bredvid Linnea, jag lyfter upp hennes huvud från marken och låter det vila i mitt knä.
"Allt kommer bli bra" säger jag med gråten i halsen. Jag stryker hennes panna lugnt med min hand.




Nellies perspektiv:
Jag förstår inte hur killarna kunde höra att jag ropade. Linnea ligger fortfarande med huvudet i Felixs knä när ambulansen kommer. De lyfter upp henne på en bår och lyfte sedan båren in i ambulansen.
"Vill nån utav er följa med till sjukhuset?" Frågar kvinnan som jobbade i ambulansen.
Felix tittade på mig, hans ögon var helt röda utav alla tårar.
"Felix vill du åka?" Säger jag med gråten i rösten.
Han nickar. "Är det okej?"
"Ja, jag och Ogge åker dit nu, så möts vi där."
Han hoppar in i ambulansen och sätter sig bredvid Linnea. Precis innan de stänger dörren ser jag hur han tar tag i hennes hand. Bilen åker iväg.
"Nellie hur mår du?" Säger Ogge.
Jag känner hur tårarna börja rinna nerför mina kinder igen. Han sträcker ut sina armar mot mig och ger mig en kram.
"J..ag är sså rädd att hon Inte kommer vakna igen." Stammar jag fram. Tårarnas strömmar.
"Allt kommer bli bra" han håller fortfarande om mig. Han ger mig en mjuk puss i pannan.
"Ska vi ta min moped till sjukhuset? Det går snabbare än bussen."
Jag nickar till honom och vi börjar gå mot studion där mopeden står parkerad.
Åh nej. Tjejerna är säkert kvar utanför.
"Vad var det som hände egentligen?" Frågar han mig.
"Vi väntade på bussen. Och så helt plötsligt kom några tjejer. En utav dem slog Linnea i huvudet."
"Kände du igen tjejerna? Vet du vilka det var?" Han tittar oroligt på mig. Jag ville berätta sanningen, att det var fans. jag vet hur mycket de älskar sina fans. Och hur de tror att de aldrig skulle skada någon.De flesta fans är helt underbara. Därför vet jag att han inte skulle tro mig om jag berättade att 3 av deras fans slagit Linnea medvetslös.
"Jag hann inte se deras ansikten" ljög jag.
Vid studion var det lugnt. Alla tjejer hade lämnat.
"Kom gumman" sa hon och tog min hand. Han drog med mig till sin moped som stod parkerad några meter från studion.
"Du kan låna Felix's hjälm" Han gick till mopeden som stod bredvid och tog fram en hjälm till mig.
Den passade förvånansvärt nog perfekt.
Ogge hoppade upp på sin moped och jag satte mig bakom honom. Vi åker mot sjukhuset och ingen av oss säger något under resan dit. När vi kommer fram till sjukhuset kliver vi av mopeden, hänger av oss hjälmarna och går in. Vi frågar en tant som jobbar där vart Linnea är. Hon ber oss gå mot akutmottagningen på andra våningen. När vi kommer upp till andra våningen ser vi Felix sitta på en stol i korridoren. "Hur mår hon? Är hon Okej, har hon vaknat" springer jag fram och frågar honom. Felix höjer blicken och kollar på mig och Ogge, han säger inget han bara kollar. "Dom vet inget, dom har inte fått någon kontakt med henne" lyckas han få fram. Tanken av att kanske aldrig mer få träffa Linnea gör mig ännu ledsnare, Ogge kommer fram och kramar mig.

Felix perspektiv:

Tänk om jag aldrig mer få se henne, tänk om hon dör där inne! Vi sitter på varsin stol alla 3, ingen säger något alla sitter i sina egna tankar. När klockan börjar närma sig 03.00 kommer en sjuksköterska ut från rummet där Linnea ligger. Hon ställer sig framför oss och berättar att...



Förlåt för att det blev så kort men det blir längre imorgon (senare idag) och vi ska försöka uppdatera novellen 2 gånger om dagen istället.

Av The Fooo News - 18 juli 2013 00:14

Headern på bloggen försvann och jag la till något tillfälligt bara, men bilden vi hade är hemma på datorn. Om någon är bra på att redigera bilder osv får ni gärna göra en och maila till thefooonews@outlook.com självklart får du cred för den. Bloggen ser ju hemsk ut nu när bilden är för liten.


 

NY BLOGGPORTAL!

Vi har flyttat bloggen till blogg.se nu

 

Inläggen är flyttade osv så gå in på Thefooonews.se och kolla!

 

Var med i tävlingen vi har också ;)

 

 

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

About

Gruppen består av

 

Felix Sandman 1998 15 år

     

 

Oscar (Ogge) Molander 1997 16 år

   

 

Omar Rudberg 1998 15 år

     

 

Oscar Enestad 1997 16 år

  

 

The Fooo bildades i December 2012 och har under bara ett halv år fått flera tusen tals fans.

 

22-24 April  var dom förband år Justin Bieber

 

12 Juli Sommarlovs morgon i Svt

 

17 Augusti Sommarkrysset i Tv4

 

20 September Fredagkväll Med Malin i SvtB + plattan

 

11 Oktober Mix Megapol

 

11 Oktober Världens Barn Galan i Svt

 

1-3 November Mini Turné

 

 

 

Följ dem här

     

 

Dom har 7 låtar släppta totalt

 

 

Kangaroos

Man Over Board

Troublemaker

The Link Up

Build A Girl

Freestyler ( Cover )

Fridays Are Forever

 

 

 

 

Fråga något så svarar vi! :D

210 besvarade frågor

Instagram

Ska ni på Idol Finalen?
 Ja
 Nej
Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

  

gshg

Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards