The Fooo News

Alla inlägg den 23 juli 2013

Av The Fooo News - 23 juli 2013 21:52

Här är några söta bilder på Omar, eftersom det inte blev några förra söndagen.          

Av The Fooo News - 23 juli 2013 21:41

Senast:

Jag kom in på en gata som var helt tom på folk, på sidan av vägen var det en liten park med några bänkar och en liten fontän i mitten, jag går fram till fontän kanten och kollar på vattnet. Jag känner hur jag blir yrare och yraree, jag går sakta mot bänken för att sätta mig en stund. När jag sätter mig på bänken känner jag hur det dunkar i huvudet, jag blir plötsligt jätte yr och faller ihop på bänken..

 

 

 

Omars perspektiv:

Vi har sprungit runt i timmar utan att hitta henne.

"Ska vi gå hem till mig och fortsätta imorgon" jag kollar på Felix som sitter på en bänk och vilar.

"Aldrig! Hon har hjärnskakning och hon är antagligen helt vilse, du kan gå hem men jag tänker fortsätta leta" Säger han och börjar gå igen.

Jag väntar ett tag men springer ikapp Felix, han har rätt vi kan inte låta henne gå runt här helt ensam.

 

Oscars perspektiv:

Jag ligger hemma i sängen men kan inte sova, Donna en av mina hundar står och skäller vid dörren. Jag sätter på mig en tröja och knyter på mig mina skor, greppar kopplet som hänger på en krok ovanför skohyllan. Vi går ner för gatan och in i parken, jag ser något på bänken, jag undviker att gå dit eftersom det brukar ligga fyllon på bänkar lite här och där. Jag går bort till fontänen och sätter mig på kanten jag kollar på bänken där människan låg, det står en väska där, det kan alltså inte vara någon hemlös ner drogad gubbe om han inte snott väskan då. Jag går sakta fram till bänken och ser att det är en tjej som ligger där, hennes hår ligger för ansiktet så jag kan inte se vem det är, jag lyfter försiktigt bort lite av håret och ser att det är Linnea.

"Hallå Linnea, hör du mig" Jag ruskar på henne men får inget svar, Hade hon inte hjärnskakning? tänker jag för mig själv, Jag knyter fast Donna i bänken och tar fram min mobil, jag ringer efter en Ambulans och dom lovar att vara på plats inom 5 minuter. Medans jag väntar ringer jag Felix.

"Hallå" svarar han.

"Hej, du varför är Linnea själv ute i en park så här sent."

"HAR DU HITTAT HENNE, VART ÄR HON" Skriker han.

"Hon är i Parken nere vid hamnen"

 

Felix perspektiv:

Omar hörde allt jag sa i telefon och var redan på väg till parken. Vi springer så fort vi kan ner till parken och precis när vi svänger in på gatan ser vi Ambulansen lämna platsen, vi kollar på varandra och springer efter. Sjukhuset ligger bara 5 min bort så det var ingen ide att vänta på bussen eftersom det va natt och bussarna går inte så ofta då. När vi kommer fram till sjukhuset är klockan halv 2 på natten så vi sätter oss i väntsalen. Både jag och Omar somnar efter en stund. Vi båda vaknar när klockan är 8 på morgonen av att en barn familj kommer in, dom ska hälsa på någon på sjukhuset. Vi följer efter dom fram till en tjej som tar emot och visar besökarna vart dom ska gå.

"Hej, jag heter Felix jag ska besöka Linnea, hon kom in inatt med Ambulansen" säger jag till tjejen.

Hon ber mig följa med henne bort till rum 326 där Linnea låg.

"Vänta här jag ska bara gå in och informera henne om att ni är här"

 

Linneas perspektiv:

Jag vaknar upp på sjukhuset av att en tjej kommer in i mitt rum.

" Hej hur mår du? Du har besök" säger hon försiktigt.

Har jag besök? Vem kan det vara ingen vet att jag är här.

"Vem är det" frågar ja och sätter mig upp i sängen.

" Han heter Felix, han står här utanför"

" Jag vill inte träffa honom! Be dom gå direkt!!" Skriker jag till tjejen. Hon går ut ur rummet och stänger dörren efter sig, jag kan se en bit av Felix arm innan dörren stängst igen helt.

 

Felix perspektiv:

Tjejen kommer ut igen, men stänger dörren direkt.

" Ni måste gå hon vill inte träffa er"

" Va? vadå inte träffa henne, jag är hennes kille det är väll klart jag ska träffa henne! " Skriker jag och är på väg mot dörren. Tjejen puttar bort mig.

"Oj, då måste du ha gjort något stort, hon lät väldigt upprörd. Men tyvärr måste ni lämna sjukhuset nu". Tjejen visar bestämt att vi måste gå. Jag och Omar kollar på varandra och gör som hon säger, vi går ut i väntrummet igen. Vi sätter oss och väntar på att Linnea själv ska komma ut. Klockan är nu 9 och vi börjar bli hungriga både jag och Omar.

"Det finns en kiosk på andra sidan gatan, har du några pengar" Frågar jag Omar

"Bara 20 kr, det räcker till en hamburgare och en läsk" säger Omar och håller upp en tjuga.

Omar går iväg mor kiosken, och precis när han kommit ut från sjukhuset öppnas dörren till rum 326. Det är Linnea! Hon får komma ut nu, jag ställer mig upp och väntar vid utgången. Linnea kommer fram till mig.

Av The Fooo News - 23 juli 2013 13:14

Har ni sett det här klippet från världens barn 2012, i början kan ni se Felix och Ogge.


Av The Fooo News - 23 juli 2013 11:33

Hej ni som läser novellen, om ni vill att vi lägger upp oftare får ni kommentera och dela bloggen så att fler hittar hit!
Vi uppskattar alla kommentarer jättemycket! Puss

Av The Fooo News - 23 juli 2013 10:00

Senat:

" Hur fan kan du" säger jag och tar mina och Linneas saker och springer efter henne. När hon kommer fram till dörren ut möter hon Felix. " Hej babe, vart ska du" säger han och går mot henne. " Hur kan du?" skriker hon och springer ner för gatan. Jag springer fram till Felix och Ogge. Jag ger Felix Linneas saker och berättar vad som hänt. "Felix har du kysst en annan tjej" säger jag argt.






Nellies perspektiv:

"Felix har du kysst en annan tjej?!" Upprepar jag mig eftersom att han bara kollar på mig med stora ögon.

"Jag skulle ge en tjej en puss på kinden på hennes bild. Och då vände hon sig mot mig och kysser mig."

"MEN SA DU ÅT HENNE ATT DU HADE FLICKVÄN ELLER?" Skrek jag. Folk vände sig mot oss och stirrade.

"Ja det gjorde jag. Jag sa det och sprang sedan hit. Jag skulle aldrig kyssa en annan tjej. Linnea är mitt allt." "Och nu har hon sprungit iväg, Hon är jätteledsen. Felix hon hittar inte här!" Sa jag oroligt.

" Jag springer efter henne." Sa han och sprang iväg. Han mötte Ogge i dörren, han kolla på Felix förvånat när han sprang iväg och kom sedan till mig.

"Vad är det som händer?" Säger han.

"Ett fan visade Linnea en bild när Felix kysste en annan tjej. Linnea sprang iväg, och Felix springer efter."

"Vänta va? När kysste han tjejen?"

"Nyss, vid inspelningen. Såg du inte det?"

"Nej?!" Sa han förvånat.

"Kan du hjälpa mig hitta Linnea? Hon hittar inte här!" Jag blev orolig att hon skulle tappa bort sig. Och eftersom att hon inte hade med sig sin telefon kunde jag inte nå henne.

"Självklart gumman." Han gav mig en snabb kram. Våra händer tog tag i varandra och han drog mig ut ur gallerian. Hans moped stod parkerad längre ner på gatan. Vi satte på oss hjälmarna och började köra iväg. Mina händer höll hårt om Ogges midja. Dels för att jag var rädd att falla av, och dels för att jag kände mig trygg med honom tätt intill mig.


Linneas perspektiv:

Jag visste inte åt vilket håll jag skulle springa, och klockan börjar bli mycket. Jag känner hur tårarna började komma. Vem var tjejen som Felix kysste på bilden. Hur kunde han! Jag satt mig på en bänk och vilade, tårarna kom och jag kunde inte hålla tillbaka dom.


Omars perspektiv:

Jag såg Linnea sitta på en bänk i parken ensam. Jag närmar mig henne. Hon snyftar.

"Linnea hur mår du?" Hon tittade upp på mig.

"Felix kysste en annan tjej." Sa hon. Tårarna strömmade nerför hennes kinder. Jag sätter mig brediv henne och ger henne en lång kram. Precis innan jag släpper henne ger jag henne en kyss. Hon puttat bort mig.

"Vad håller D..." Började hon men avbröts av någon


Felix perspektiv:

Jag Sprang och sprang. Jag kom fram till en park. Jag gick in i parken. Parken verkar vara tom. Plötsligt ser jag något. Jag närmar mig. Det är Linnea. Hon kramar någon. jag ser inte riktigt vem det är. Jag närmare mig yttligare. Det är Omar. Han går bort från kramen och kysser henne försiktigt. Hon puttar mjukt bort honom.

"EEY VAFAN" skriker jag och springer fram till dom.

"OMAR VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED?!" Jag närmade mig och putta till honom hårt.

Linnea står bara där och stirrar på oss. Hon tar händerna för ansiktet.


Omars perspektiv:

"VARFÖR KYSSER DU MIN TJEJ" skriker Felix åt mig.

Jag reser mig upp.

"Frågan är väll ändå, varför kysste du en annan tjej. Jag skulle aldrig behandla Linnea så." svarade jag kaxigt. Jag ser hur han spänner käkarna.

"Hon kysste mig! Jag skulle ge henne en puss på kinden och hon vände sig om." Förklarar Felix med en arg ton. "Svara på min fråga! Varför kysste du henne?" Han närmade sig mig.

"För att jag gillar henne, jag skulle Aldrig göra något sånt mot henne."  Jag vänder mig om mot Linnea. Hon är inte kvar där längre.

"Vart fan tog hon vägen?" Säger Jag upprört.

"Det var inte meningen att såra henne." Säger Felix. Jag ser en tår rinna nerför hans kind.

"Du kan prata mer om dina kärleksproblem när vi hittat henne." Säger jag och börjar springa ut från parken.


Linneas Perspektiv:

Hur fan kunde Felix kyssa en annan tjej! Jag kollar på klockan "20.37" Hur länge hade jag varit ute? Jag hade ingen aning om vart jag var eller vart jag skulle ta vägen, det börjar bli mörkt och det blev mindre och mindre folk på gatorna. Jag önska Felix var här nu, jag saknar honom fast ändå inte, han kysste en anna tjej, och ljög dessutom om att dom skulle spela in en musikvideo! Jag gick runt och tänkte för mig själv på allt som hänt. Jag kom in på en gata som var helt tom på folk, på sidan av vägen var det en liten park med några bänkar och en liten fontän i mitten, jag går fram till fontän kanten och kollar på vattnet. Jag känner hur jag blir yrare och yrare, jag går sakta mot bänken för att sätta mig en stund. När jag sätter mig på bänken känner jag hur det dunkar i huvudet, jag blir plötsligt jätte yr och faller ihop på bänken..

Av The Fooo News - 23 juli 2013 00:29

Tycker ni vi ska börja lägga upp 2 delar av novellen om dagen? Vi har börjat göra tidsintällda nu, så vad tycker ni?   

NY BLOGGPORTAL!

Vi har flyttat bloggen till blogg.se nu

 

Inläggen är flyttade osv så gå in på Thefooonews.se och kolla!

 

Var med i tävlingen vi har också ;)

 

 

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

About

Gruppen består av

 

Felix Sandman 1998 15 år

     

 

Oscar (Ogge) Molander 1997 16 år

   

 

Omar Rudberg 1998 15 år

     

 

Oscar Enestad 1997 16 år

  

 

The Fooo bildades i December 2012 och har under bara ett halv år fått flera tusen tals fans.

 

22-24 April  var dom förband år Justin Bieber

 

12 Juli Sommarlovs morgon i Svt

 

17 Augusti Sommarkrysset i Tv4

 

20 September Fredagkväll Med Malin i SvtB + plattan

 

11 Oktober Mix Megapol

 

11 Oktober Världens Barn Galan i Svt

 

1-3 November Mini Turné

 

 

 

Följ dem här

     

 

Dom har 7 låtar släppta totalt

 

 

Kangaroos

Man Over Board

Troublemaker

The Link Up

Build A Girl

Freestyler ( Cover )

Fridays Are Forever

 

 

 

 

Fråga något så svarar vi! :D

210 besvarade frågor

Instagram

Ska ni på Idol Finalen?
 Ja
 Nej
Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

  

gshg

Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards