The Fooo News

Alla inlägg den 24 juli 2013

Av The Fooo News - 24 juli 2013 23:52

Senast:

Omar går iväg mor kiosken, och precis när han kommit ut från sjukhuset öppnas dörren till rum 326. Det är Linnea! Hon får komma ut nu, jag ställer mig upp och väntar vid utgången. Linnea kommer fram till mig.

 



Felix perspektiv:

"Hej" säger hon och kollar på mig.

"Hej, hur mår du" frågar jag henne. Hon står bara och kollar på mig.

"Kan vi sätta oss ner och prata"

"ja visst" Jag tar hennes hand eftersom hon har svårt att gå, vi går och sätter oss i ett tomt rum. Hon sätter sig på en stol mitt emot mig.

"Felix. Jag tror inte det här funkar mellan oss."

"Vad pratar du om?!" Sa jag. Jag kände Ögonen svida.

"Först går du Och kysser en annan tjej, och så kommer Omar och Kysser mig. Jag orkar inte med allt drama." Sa hon och torka bort en tår som börjat rinna nerför hennes kind.

"Linnea jag kan förklara. Tjejen kysste mig. Jag skulle aldrig kyssa någon annan. Du är mitt allt." "Felix, jag tycker vi ska göra slut. Snälla bara gå härifrån." Jag reste mig upp från stolen och började gå mot hissen. Hon följde efter mig till hissen. Jag gick in i hissen och vände mig mot henne. Hon stod kvar där utanför.


Linneas perspektiv:


"Linnea. Jag älskar dig. Kommer alltid göra det." Sa han innan hissdörren gick igen. Jag hann inte reagera. Tårarna strömmade nerför mina kinder.

Efter Någon minut öppnas hissdörrarna igen. Kom han tillbaka? Omar kliver ut. Han ser att jag gråtit.

"Gumman hur är det?" Han kommer fram till mig och ger mig en kram. Just nu orkar jag inte bry mig om att han kysste mig. Han står och håller om mig länge. Jag lutar mitt huvud mot hans axel, och känner tårarna rinna ännu mer. Han stryker mitt huvud.

"Vad har hänt?" Jag försöker prata men det är svårt.

"V-v-vi gjorde.." Jag andades djupt.

"...slut." Jag känner att hans grepp om mig blir hårdare. Han säger ingenting utan drar bara med mig in till mitt rum.

"Jag har köpt hamburgare, om du vill ha? Har hört att de är bra när man är ledsen." Säger han och ger mig ett litet leende. Jag försöker le tillbaka. Men känner hur mina ögon börjar svida igen. Han sträcker fram handen och torkar bort mina tårar. Han sätter sig på sjukhussängen och signalerar att jag ska sätta mig bredvid.

"Vill du ha?" Han håller i en cheeseburgare.

"Jag kan väll smaka lite." Han sträcker fram burgaren och jag tar en tugga. Åh fyhelvete vad gott.


Nellies perspektiv:


Jag och Ogge åker till sjukhuset för att hälsa på Linnea. När vi går in i sjukhusets entré börjar vi gå mot hissarna. Men plötsligt stannar Ogge och tittar på en kille som sitter på en bänk. Det är Felix, han är helt röd runt ögonen.

"Gå upp till Linnea så stannar jag här och pratar med Felix!" Han ger mig en mjuk puss och går sedan till Felix. Jag tar hissen upp till Linneas våning, korridoren är nästan tom. Bara några sköterskor som springer mellan rummen. Jag öppnar dörren till Linneas rum, hon sitter på sängen tillsammans med... Omar?!

"Heey" säger han när jag kommer in. Jag vinkar snabbt och går sedan och sätter mig på stolen mittemot Linnea.

"Linnea hur mår du?"

"Jag gjorde slut med Felix." Säger hon ledset.

"Han sitter nere i entrén med Ogge." Säger jag.

"Va gör han?! Jag trodde han lämnade för länge sen." Omar sitter helt tyst.

"Förresten, varför gjorde ni slut? Det var väll inte för den där kyssen?" Hon tittar argt på mig. "Han kysste ju en annan tjej!" Säger hon.

"Han kysste inte henne, han skulle ge en puss på kinden bild, och precis då vänder hon sig om mot honom. Han skällde till och med ut henne."

"Va?!"

"Tycker du borde gå ner och prata med honom!" Säger jag bestämt.

"Får jag prata med dig ifred först?" Säger hon oroligt. Jag nickar. Omar reser sig upp och går ut ur rummet.

"En utav anledningarna till att jag gjorde slut med honom var för en Annan grej också."

"Vadå?"

"Han kysste mig."

"Va? Nu förstår jag inte? Vem?" Säger jag förvånat.

"Omar." Jag reser på mig hastigt.

"Varför gjorde han det?" "Han sa att han hade känslor för mig, och att han aldrig skulle kyssa en annan tjej. Och att han var mycket bättre för mig än vad Felix var."

"Gillar du Omar Linnea?" Hon tittar upp på mig.

"Nej, jag älskar Felix!."

"Men gå ner och Prata med Felix nu!" Hon reser på sig och går ut. Omar kommer in igen.

"Vad prata ni om?" frågar han oroligt.

"Om eran lilla kyss." Säger jag försiktig. Han sätter sig mittemot mig.

"Hon gillar inte mig ellerhur?"

"Hon älskar verkligen Felix, Omar. Jag är ledsen." Jag ser hur ledsen han blev. Jag reser på mig och ger honom en kram.

"Jag visste att hon skulle välja honom." Viskar han.


Linneas Perspektiv:


Jag reser mig från sängen och går ut ur rummet mot hissen. Jag går ur hissen på entré våningen och går bort mot Felix och Ogge. Jag ser hur ledsen Felix är, det gör riktigt ont att se han så ledsen. Jag står bara där och tittar, Ogge vänder sig om och ser mig. Han viskar något till Felix och går sedan mot hissen. Jag går sakta mot Felix och när jag kommer fram sätter jag mig bredvid och ger honom en lång kram.

"Förlåt" viskar jag till honom. Han vänder blicken mot mig, han kollar mig rakt in i ögonen. Han tar sina händer bakom min nacke och kysser mig.

Av The Fooo News - 24 juli 2013 20:04

Här är några bilder både gamla och nya.   

(vi har skrivit vårat namn på alla bilder även om ni sett många av dom förut.)


                                         


NY BLOGGPORTAL!

Vi har flyttat bloggen till blogg.se nu

 

Inläggen är flyttade osv så gå in på Thefooonews.se och kolla!

 

Var med i tävlingen vi har också ;)

 

 

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

About

Gruppen består av

 

Felix Sandman 1998 15 år

     

 

Oscar (Ogge) Molander 1997 16 år

   

 

Omar Rudberg 1998 15 år

     

 

Oscar Enestad 1997 16 år

  

 

The Fooo bildades i December 2012 och har under bara ett halv år fått flera tusen tals fans.

 

22-24 April  var dom förband år Justin Bieber

 

12 Juli Sommarlovs morgon i Svt

 

17 Augusti Sommarkrysset i Tv4

 

20 September Fredagkväll Med Malin i SvtB + plattan

 

11 Oktober Mix Megapol

 

11 Oktober Världens Barn Galan i Svt

 

1-3 November Mini Turné

 

 

 

Följ dem här

     

 

Dom har 7 låtar släppta totalt

 

 

Kangaroos

Man Over Board

Troublemaker

The Link Up

Build A Girl

Freestyler ( Cover )

Fridays Are Forever

 

 

 

 

Fråga något så svarar vi! :D

210 besvarade frågor

Instagram

Ska ni på Idol Finalen?
 Ja
 Nej
Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

  

gshg

Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards